jag kommer ha träningsvärk imorgon!

.. sorry för att jag inte skrivit tidigare, men efter ridningen höll jag seriöst på att DÖ.
så jag och älskling gick raka vägen hem, ringde och beställde pizza, gick och hämta det
och sen bara glufsa i oss för fulla muggar, goosh. har inte varit så hungrig på länge !!

.. nu till det "spännande" hur gick det för mig den här gången jag red då tänker ni ?!
jo, jag kan ju börja med att berätta att det var den värsta ridlektionen jag någonsin varit på.
det började med att jag ville ha hästen vine, och det fick jag. sen när jag borstat honom väldigt
noggrant (han var helt lerig) så fixar jag benskydden, sadeln och tränset .. allting var frid och fröjd
tills vi kommer in i ridhuset och väl ska börja, då min ridlärare märker att hästen jag ska rida för-
modligen är halt (svårt att gå på ena benet kan man säga) och då var det ju bara in i stallet igen för
att byta. fick ju såklart en annan, candy hette hon. och tror ni jag vart kär ? shit, det var den lugnaste
och absolut snällaste häst jag träffat på länge, kände att det " klicka " direkt mellan oss. om man nu kan
säga så ? gick skitbra och allt, fick det på film till och med .. älskling var snäll och filma men tyvärr bara
40sek eller något sånt. men inte nog med att det gick så bra för mig då, för jag var ju tvungen att byta
IGEN. och det var för att angelica inte kunde rida på sin häst brilliant, för den var för vild och snabb och
det är ju inte direkt min grej. men jag gjorde det, jag bytte häst. så alltså 3 häst-byten på en lektion, puh!

och det var då mardrömmen började .. haha nej fan ska inte vara taskig mot lilla brilliant, men det var sjukt.
ni skulle sätt, hon var helt galen alltså. jag ville att hon skulle skritta då hon istället trava, jag gjorde allting som
ridläraren sa åt mig att göra för att hon skulle lugna sig, men det hjälpte inte! och jag höll på sådär i säkert 30min.
oh, snacka om någon som blev förbannad !! det är inte hästens fel, jag vet det. men jag kämpade som en idiotjävel alltså ..
jag var 1sek på att till och med ge upp och hoppa av, då lär ni fatta hur bångstyrig hästen var .. och ni kan ju bara fatta
vad jag skrek till angelica *pekar fuck you* och säger " fyfan, jag hatar dig ! " hahahaha .. arg jag vart då, på riktigt !

   
      häst, nummer ett: vine ..                      häst nummer två: candy ..                          häst nummer tre: brilliant ..

UPDATE: kunde inte ladda upp videoklippet eftersom videofyme är helt cp, så får ta det imorgon istället, lugnt ? :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0