RELAX-SÖNDAG!

tillbaka igen. har inte haft så mycket tid till att blogga, tyvärr ..

kan ju börja med att berätta om hur ridningen var, och den var toppen !
jag fick colorado (skäcken) den som jag ville ha, men det vart inte riktigt
så som jag trodde med den hästen. jag har ju hört att den ska vara stallets
goding alltså typ vara den snällaste och duktigaste och villig i allt, men riktigt
så var det ju inte .. utan mer att det var den tjurigatse hästen i spilltan. det gick
inte att få på honom sadeln för då strök han öronen bakåt direkt och att säga till
han på skarpen och visa vem det var som bestämde, hjälpte inte mycket det heller !
men det gick tillslut, och det första han gör när vi kommer in i ridhuset är att springa
runt i en cirkel med öronen bakåt och vägra stå still .. jag började faktiskt tvivla på om
han verkligen var stallets lilla stjärna. men sen när jag väll kom upp på honom så var han
riktigt snäll, faktiskt. men det är ju så det brukar vara, i spilltan / boxen är endel förjävliga
och när man väl satt sig upp för att rida så kommer dom igång. hästen jag hade var jävligt
slö till en början, så det vart ju en hel del skänkel pån' sedan kom han igång, allt gick perfekt !

men nog om häst-snacket nu ..
jag och älskling funderar starkt på att boka in relaxavdelningen i finspångs badhus idag klockan
typ, snart ? haha. och om emelie och fegge svarar i mobilen så hade vi tänkt att ta med dom med.
låter fett mysigt att sitta vi fyra och bara njuta i poolen och i en varm bastu och snacka massa skit !
kanske lägga lite pengar på massage med ? skulle vara döööönajs. fårse hur vi gör, det är fan söndag
och idag är dagen innan skola / jobb och då ska man fan ta det lugnt. vad gör alla en söndag som idag ?






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0