förbjuda bur-djur?

jag fick en liten tankeställare nyss när jag var ute med min hund tjabo.
jag och min morsa gick och snacka om den här saken med att ha bur-djur!
jag har själv haft en jävlans massa bur-djur genom min uppväxt, och nu när
man tänker efter är det ju förfan djurplågeri? kan ni fatta grejjen med att
sitta dag ut och dag in i en bur? hur roligt låter det på en skala? djuret har
lixom 1 kvadratmeters yta att röra sig på fan, helt sinnessjukt att man har
kommit på att man ska låsa in djur i burar för att vi tycker det är så gosigt
och gulligt, men vi tänker inte någonting på djuret! förutom att vi ger de mat
och gör iordning i dens bur osv .. men herregud. tror någon här i världen att
djuret verkligen trivs i vilket fall eller? alltså det jag menar är det att djuret i
sig märket ju ingen skillnad på så sätt, eller? den känner ju att det är städat
och att det är ny mat, men den mår ju inte bättre för det! usch, på dom som
har bur-djur, det gäller allt ifrån hamstrar, kaniner, fåglar, marsvin (fiskar)
om man nu inte ska kalla fiskar för "instängda-i-glas-burk" ? ajja tycker inte
om det iallafall, därför jag sålde min fågel och min kanin som jag hade för ett
tag sen, det går ju inte att ha kvar det när man ser hur dom springer fram och
tillbaka i brist på utrymme, fyfan! och deras söta små blänkande ögon asså, aw !!
jag tycker absolut det borde bli förbjudet, hur mycket man än vill ha dom så, nej.

vad tycker ni om den här saken, är det verkligen roligt att se dom lida?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0