åh, håll käft istället!

var nyss på stan med morsan och det är typ det värsta
jag gjort på länge känns det som! jag är så jävla trött på
hennes snack om hur bäst hon är jämt och att hon alltid
ska ha rätt om dittan och dattan och det värsta är att hon
aldrig kan hålla sin käft när man säger att hon ska göra de!
ibland kan jag bli så trött på det eviga snacket att jag kan be
henne sluta och tror ni hon lyssnar? NAE, hade hon inte varit
min morsa så vet jag inte vad jag hade gjort med henne nu !! 
allting började då vi satt på lindahl's café och skulle försöka
observera försöka fika tillsammans, bara slappna av hon och
jag i sommar-värmen! låter mysigt eller hur?! men nae ni ..
det vart en mardröm istället. jag ville sitta inomhus och hon
gick raka vägen för att sätta sig utomhus, jag hade brickan
i handen och var tvungen att springa efter som en toffel fan.
sen när vi väl satt på uteplatsen så spiller hon ut lite av sin
kaffe och min cola och jag tyckte faktiskt det var lite pinsamt!
och så när vi var färdiga så börjar vi sakta traska hemåt och
hon ska självklart hälsa på precis alla hon ser känns det som.

påvägen hem från stan ..

alkis:
hejsan du, han där borta är kär i dig!
mamma: näämen, hej!
mamma: haha näääee, är han?
jag: varför hälsar du ALLTID på folk och skämmer ut mig?
mamma: men vafan, jag vill ju inte vara lika tråkig som dig
och skita i folk på stan och bara gå förbi, usch vilket tråkigt liv!
jag: haha, aa tack så mycket! du får mig ju må bättre av att trycka
ner mig och säga att jag har ett dåligt liv .. tack mamma .. tack!
mamma: ja men det är ju så, fan jag vill leva mitt liv och komma
ut på gatorna och i stan och visa att jag lever och sånt som inte du gör.
jag: du behöver ju inte tro att du är bäst, du ska alltid vara så taskig och tro det!
mamma: jag är ju bäst, jag vet ju redan det! så jag behöver inte oroa mig röh.

äntligen hemma ..

jag:
mamma, det räcker nu jag orkar inte höra mer från dig, snälla! (vi tjafsade alltså hela vägen hem)
mamma: jo, men carro så är det! du måste lära dig och föresten bry dig inte om mitt liv med den saken.
jag: NAE, OCH BRY DIG INTE OM MITT LIV?
mamma: nae, men det är säkert du måste komma ut mer som jag och sluta föresten att tjafsa med mig.
jag: det var ju du som fortsatte när jag sa att du skulle sluta, eller hur? haha.
mamma: nae, det var ju du som började!
jag: oh, herregud!!!! gå ut från mitt rum istället.

mamma går ut ur mitt rum men 5 min senare så
..

mamma:
du behöver ju inte ens vara hemma så mycket längre!
jag: nahe, varför inte det då?
mamma: orkar inte se dig längre!
jag: okej? vad har jag gjort för att förtjäna det här?

mamma går ut igen och kommer yttligare in efter några minuter ..

mamma:
har vi någonsin gått på något café utan att bråka? nae!
jag: ....
mamma: har vi någonsin gått på en restaurang utan att bråka? nae!
jag: ....

snacka om en morsa som verkligen aldrig ger sig, waaaah!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0