DF.


har ni tänkt på att hundar som är gamla inte ser gamla ut ? visst är det orättvist på ett sätt ?
svar
: ja, jag har faktiskt (konstigt nog) tänkt på just det! på ett sätt är det ju sååååå orättvist. jag menar,
min hund är lite mer än 90år gammal i människo-år och han är hur snygg som helst i både päls och för övrigt.
men hade han varit människa så hade han ju sätt rätt så rutten ut just nu, eller vad tror ni ? det tror iallafall jag!
men på ett annat sätt så är det ju inte roligt för hundar att bli just gamla, för dom får ju nästan mer problem med
deras kroppar än vad vi får. eller ja menar, dom har lättare för att bli blinda / se dåligt, få ont i höfter och såvidare.
men en sak som jag blir mest avis på är: hundarnas gråa hårstrån kommer till och med senare än när vi oftast får dom!

tänkt på detta någongång ? eller är det bara jag som tänker för mycket ? haha :D


Kommentarer
Postat av: Lucas

Var med i dagens blogg om du vill :P

2010-11-18 @ 08:23:28
URL: http://modegrabben.blogg.se/
Postat av: josefin

Nej, man ser nog på gamla hundar att de är gamla :) Inte lika lätt som på människor såklart, men man ser

2010-11-18 @ 08:53:08
URL: http://honjosefin.peppar.fi

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0