raggmunkigt värr!

gjorde mina första raggmunkar igår, helt på egen hand och med lite hjälp av emelie, duktigt va ? ;)

sökte fram ett recept på google och fick fram den här bilden, vars text ser lite konstig ut ..
jag menar, " arla KO mjölk " JA! men vad annars din jävla idiot .. typ ? hur ofta använder man
get mjölk till att göra raggmunk, eller någon annan mat överhuvudtaget ? det är ju bara ko vi
använder. om du inte snackar med någon gammal gubbe ifrån småland som sitter och mjölkar
sina getter och sedan kör ner det i sin raggmunk .. vad vet jag ? eller rättare sagt vi. skitsamma!

huvudsaken är att dom blev goda för att vara gjorda av mig for the first time ever, weeii :D


vi gjorde en liten guide till er som inte kan göra raggmunk, hahaha så dåligt ! steg 1-5.

 1. när du gjort smeten färdig, häll den i en bunke. ta sedan upp smeten med en sked.


 2. häll sedan smeten i stekpannan. försök att få smeten till en ganska så rund liten plätt!


 3. ta en stekspade och vänd upp en liten del av raggmunken för att se om den är färdig.


 4. vänd sedan på hela raggmunken så att den steks / får en lika fin färg som andra sidan!


 5. och VIPPS, så är du färdig med dina raggmunkar. här är dock mina snygga! ;)

btw. hade skitkul igår när vi gjorde raggisarna hehe .. har faktiskt film på det.




 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0