okej jag hade lite tid ändå ..

ja, som sagt. jag hade lite tid ändå, skriver ett litet inlägg nu och sminkar
mig samtidigt, duktigt va? hihi. nu är det inte långt kvar tills min älskade
kommer, han slutar 4 och är här ca. halv 5 så det klarar jag av att vänta
på minsann. jag måste bara säga en sak, min styvbror har tagit en hel del
raggmunk och bacon med sig när han drog nyss och ska jobba! så jag vet
inte ifall det räcker till mig och krille, hmm .. får hoppas det iallafall, hehe.
dumma styvbror!! haha nejdå, lite skämt sådär då. najj men nu ska jag
återgå till att fixa iordning allting, så hörs vi antagligen imorgon,
ha't bra ni.

btw. måste bara berätta en irriterande sak som hände härom dagen i coop!
jag och min kille ska som vanligt in och handla då vi upptäcker att det står en
und tjej och kille i kassan och tjaffsar om hur mycket tjejen har betalat för den
varan hon nyss köpt. och det låter ungefär såhär:
tjejen: det står att jag har betalt för 19.40 när varan bara kostar 19kr egentligen!
kärring i kassan: jaha, men det där "40" dras ju inte, utan endast 19kr ska dras ..
tjejen: ja, men det står på mitt konto att dom där "40" har dragits, det står det!
kärring i kassan: ja, men man räknar inte med netto utan man räknar brutto vet du.
killen: ja, men du hör väll vad hon säger? det har verkligen dragits 40 från kontot !!
( och givetvis står JAG ju och kollar när dom för den här diskussionen mellan varann
då jag olyckligtvis står precis, exakt brevid en sur gammal kärring som precis ska betala)
sur kärringen: och nu är det jag som betalar här vettu!
jag: okej? ok?
sur kärringen: jaaa, och då står man inte och kollar ..
jag: (??)
sur kärringen: jag tycker det är så dålig stil av sånna som står och kollar på när man ska
slå in sin kod, nej fy usch! så gör man inte bara, det är respektlöst! fy. det tycker ja inte om.
jag: (??)
min kille: ja, men du har ju förfasen en skärm runt "betalnings-automaten" så ingen ska se!
sur kärring: ja, men man står inte och kollar ner i ens plånbok, det gör man iallafall inte utomlands.

DÅ VART JAG RIKTIGT FÖRBANNAD !!!!
jag stog ju och kollade på det paret som tjaffsade om pengarna ffs?
och som att hon inte förstod det eller? haha, herre min gud så trög ..
det där är äkta såndär kärring som bara sitter hemma och inte har ngt
bättre för sig än att klaga på ungdomar om helt onödiga saker, hahaha !



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0