det levande slottet.

nu är den här film-snutten bara som en trailer typ men det får duga, hitta ingen bättre! enjoy it ;)


fick det här "film-tipset" av en nära vän, som sa att den här filmen skulle vara riktigt jädrans bra!
så jag fixade filmen och kollade på den med min pojkvän igår, både han och jag tyckte verkligen att
den var se-värd, helt klart en av det bästa tecknade filmer jag sett! den var rolig. det var många roliga
kommentarer, miner och uttryck. och så var den väldigt spännande, så spännande att man knappt kunde
slita sig från att kolla. så jag satt helt inne i filmen tills den var slut, hoppas det kommer en uppföljare !!

filmens handling: den unga hattmakerskan sophie möter en dag en trevlig ung man som är förföljd av
konstiga varelser med obestämd kroppsform. när hon kommer hem sveper en snobbig dam in i butiken och
förolämpar både hattarna och Sophie. damen visar sig vara en häxa när hon kastar en förbannelse på Sophie.
förtrollad så att hon ser ut att vara 90 år ger sig Sophie ut på en vandring och hamnar i trollkarlen Haurus
omkringvandrande slott. där möter hon elddemonen Calcifer som också har problem av magisk karaktär.
de enas om att hjälpa varandra! 

                    
                                                       jag ger den här filmen
:  
                                                          
                                                                 5-stjärnor.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0