hästar jag minns.

just nu sitter jag och kollar igenom gamla bilder på hästar som jag ridit på
och tagit hand om. jag saknar det så himla mycket så det gör ont i hjärtat!
hästar är ju min grejj, jag verkligen älskar att pyssla om dom. och någonting
som kanske inte alla vet är att jag alltid har velat haft en häst och tjatat ända
sen jag var liten och börja rida, vilket var vid 8-9 års åldern. ända sen dess så
har jag ridit, fram tills jag vart 13-14. sen hade jag inte tid mer, men nu saknar
jag det igen. och när jag tittar på alla dessa bilder så får jag en sån tillbaka-blick
på allting. och det är på ett sätt roligt men på ett annat sätt sorligt, eftersom det
inte är speciellt kul att hitta gamla bilder och sen få reda på att dom hästarna inte
finns mera, det gör bara så ont inom mig. ni som har haft det så, vet hur det känns!

                                      
       NATTSKATTA                               DAISY                                        
            f. 1996                                     f. 1997
borttagen sommaren 2008          ras: korsning new forest/holländskt sto
       p g a kronisk hälta.             e: dart light u: dolly
                                                daisy fastnade med ena bakbenet i grimman
                                                och skadade benet så allvarligt att hon måste
                                                avlivas 2005-06-11.


Ben                 Gvidons
           
            BEN                                         GVIDONS
         f. 1998                                          f. 1996
ras: connemara, nordsvensk           ras: lettiskt halvblod
   okänd härstamning                     e: delfins l 1265 u: suseja
akut borttagen sommaren              ue: sambo l 1300
   2008 p g a tarmvred.                  borttagen 2007 p g a ont i ett ben.

där var fyra stycken älsklingar som har gått bort nu under de senaste åren.
min absoluta favorit av alla dessa är ben, jag tog hand om honom näst intill
jämt när jag var och hälsade på honom, han och de andra stod i nfk - stallet!
ben, han var så otrolig. han var alltid så glad, och hans var allas favorit-häst.
och han nosa alltid på min ficka när jag gick in i hans spilta, för han visste att
det alltid fanns någonting till just honom. jag tyckte om honom så mycket att
jag till och med lossades att det var min när jag tog hand om honom, jag gav
honom mat/godis, mockade hans spilta, borstade honom ren och fin och kunde
tillbringa flera timmar tillsammans med honom. innan jag gick fick han alltid en
puss på mulen utav mig! jag saknar honom så obeskrivligt mycket, min sötnos.
och givetvis saknar jag de andra med, men ben var så himla speciell för mig ..

och här kommer några älsklingar på bild som faktiskt lever idag, som tur är !

          
         MERLOT                        ATALANTA                       BOTILDA                      FALCON                  GUNSMOKE


         
         MARCELL                       NICEGUY                     ROBIN                        SHERRY                      STJÄRNÖGA

fasst dom här hästarna står i åby ridklubb, där jag ridit mesta dels av mitt liv.
mina absoluta favoriter här är merlot, atalanta och sherry dom är bara bäst!
merlot: helt underbar att rida, super snäll (har aldrig gjort någon illa) hoppar bra.
atalanta: lyhörd, lyssnar på ryttaren till max, är stel i dressyr, världens hopp-häst!
sherry: näst första häst jag red, sur i spiltan, men en gud på att hoppa, älskar godis.

.. men nu måste jag gå ut med min gnälliga hund som vill ut och kissa, kanske skriver
ett litet inlägg senare. hoppas ni tog del av det jag skrev och ett tips: börja rida girls!
det är en sån befrielse och man mår så bra av att vara i en helt annan miljö med hästar.

Kommentarer
Postat av: Mattiis

Jag rider på Åby :) Niceguy och Merlot är mina favorit hästar :D <3

2011-05-20 @ 16:53:45
Postat av: Emilia

haha, Jag var på ridläger i Åby för lääänge sen, det var mitt första ridläger, då red jag Stjärnöga :)

2011-06-18 @ 23:50:42
URL: http://emiliamagnusson.devote.se
Postat av: Sofia

Rider på Åby :) Min favorithäst är Nikita och Robin :) Robin är super rolig att rida för man vet aldrig vad han hittar på ;)

2011-06-23 @ 17:50:22
Postat av: Astrid

Han heter FALCO inte falcon :(

2011-06-23 @ 17:53:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0