det här med att skaffa katt.

 jag kollade blocket igår och hittade dom här sötnosarna som bara är 3-4 månader gamla, så smååååå.
 jag har funderat på om man ska ta en utav dom och isåfall blir det den till vänster, så sjukt jävla söt !

 
dom på fiahemmet sa att: " köper man en katt som 8 veckor eller mindre så måste man köpa en till "
 för när dom är så små så klarar dom sig inte själva på samma sätt, de måste ha en lite mer vuxen som
 den kan lära sig allting utav av, så det blir lite lättare för den i framtiden bla bla, något i den stilen ?!

 
och jag förstår dom, för dom tänker ju på kattens bästa .. jag menar, hur kul är det för en liten kattunge
 att vara helt alone utan någon att leka med förutom mig ? men om jag nu ska köpa någon av katterna så
 får det bli den till vänster eller båda (om det nu måste göras) det är ju upp till h*n som säljer kattungarna.

 för såhär ligger det till:
 en katt är mycket lättare att sköta ..
 - den behöver inte vara ute och kissa / bajsa på samma sätt som en hund.
 - den klarar sig betydligt mycket längre ensam en vad en hund gör ..
 och det är precis det jag och min kille söker, ett sällskaps-djur som man inte
 behöver känna de här kraven på. jag klarar att ha tjabo (min hund) men inte
 i längden .. för ärligt talat är jag nog inte mogen för just den typen av ansvar.
 
 och nu tänker ni: " ahmen hello ? vilket ansvar är inte en katt att ta på sig då ? "
 svar: det är en levande varelse och ett ansvar det med, men inte lika stort ansvar
 som man har när man har hund .. en hund måste ut på långa promenader oavsett
 väder, medans en katt kan gå på kattlådan och vara ute några gånger på sommaren.
 där är ett jäkligt bra exempel .. och jag ska inte säga att jag är trött på att ha hund
 eller att jag är för lat för att ha en, men det blir bara jobbigt i längden tycker jag ....

 måste sitta och fundera riktigt ordentligt om just det här med att skaffa katt alltså.
 för jag vill inte ta på mig mer ansvar än vad jag redan har, tjabo räcker iofs gott o väl.


Kommentarer
Postat av: Ninni

vad ska du göra med tjabo då? :o

2011-02-20 @ 19:26:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0